ik ben een meisje van 14 jaar, ik wil voor het eerst gaan schaatsen, welke schaatsen kan ik het beste nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
2.9K

Het beste antwoord

wij hebben te horen gekregen vorig jaar dat we het best kunstschaatsen konden nemen voor onze kinderen
dat waren de beste als je nog onervaren was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Easygliders
Kinderen, maar ook volwassenen die zich op het ijs niet zeker voelen, kunnen het beste leren schaatsen op easygliders of ijshockey schaatsen.
(Kijk ook maar is naar de bron, daar staat alles uitgelegd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste eerst schaatsen huren op de schaatsbaan, dan kun je uitproberen wat je het prettigst vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan het beste ijshockeyschaatsen of kunstschaatsen nemen, op noren wiebel je meer en is het moeilijker om mee te beginnen.

Maar het gaat er ook om wat voor soort schaatsen je dan gaat doen, want anders kan je ook combinoren nemen, dat is een ijshockeyschoen met een schaats van noren eronder.

Maar ik denk dat je toch het beste ijshockeyschaatsen of kunstschaatsen kan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvulling op de reeds gegeven antwoorden: welke schaats je ook neemt, zorg ervoor dat ze goed geslepen zijn. Anders schaatst geen enkele schaats goed.

Als je nog nooit geschaatst hebt is een schaatscursus bij een ijsbaan bij jou in de buurt misschien een goede optie. Het is nl. iets wat je echt moet leren en dit gaat hoogstwaarschijnlijk letterlijk met vallen en opstaan. (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beginnelingen maken naar mijn mening de fout om bv. de goedkopere Viking schaatsen te nemen en daarna snel afhaken. Koop je gewoon wat beter materiaal, dan zie je al gauw dat het ook vaak al snel beter gaat. De schoenen passen vaak beter, de ijzers blijven langer scherp etc..etc..
Ga in ieder geval naar een goede schaatswinkel, laat je uitgebreid voorlichten, en pas diverse schaatsen aan. Bij winkels bij de ijsbanen kun je vaak ook nog eens de schaatsen op het ijs proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Als je gewoon af en toe voor de lol wilt schaatsen zou ik kunstschaatsen/ijshockeyschaatsen nemen.
Mijn eerste schaatsen waren echter noren, maar dat komt omdat mijn hele familie aan langebaanschaatsen doet, en dat wilde ik ook gaan doen, dus heeft mijn moeder noren voor mij gekocht. Want dan leerde ik gelijk om echt goed op noren te schaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik schaats zelf ook en heb ook les gehad.
als je het langer wilt gaan doen zou ik lage nooren nemen, dat is nogal wennen aan het begin maar uit eindelijk ga je er wel veel beter van schaatsten.

Toegevoegd na 19 uur:
ga als je bliefd naar een goede winkel in het dorp/stad.
woon zelf in provincie utrecht en weet wel een goede.
maar echt niet bij de ijsbaan, daar zijn ze bod en je betaald ook nog een hoop geld. huren van noren daar kost zo'n 15,- (voor een dag) en voor een jaar bij een winkel 60,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou (heb ik ook gedaan) eerst leren op ijshockey schaatsen en dan harde noren van Viking nemen en als je enkels sterk genoeg zijn kan je ook gewone noren nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allemaal, ik heb mijn schaatsen binnen! :D