mag je als aanvaller achter het doel van de tegenstander langs om jezelf vrij te lopen in de cirkel?

bij het weglopen van je verdediger mag je er dan voor kiezen om achter het goal langs te lopen om vervolgens weer in de cirkel een vrije positie te vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey
1.9K

Antwoorden (3)

Volgens mij is er geen regel die dit verbied! Al is het een beetje omslachtig denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft
Een speler ontvangt een waarschuwing en wordt de gele kaart getoond, indien hij
één van de zeven hieronder volgende overtredingen begaat:
1. onsportief gedrag;
2. het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de
scheidsrechter;
3. herhaaldelijk de spelregels overtreden;
4. de uitvoering van een spelhervatting vertragen;
5. niet de vereiste afstand in acht nemen bij een hoekschop, vrije schop of inworp;
6. het speelveld (opnieuw) betreden zonder toestemming van de scheidsrechter;
7. doelbewust het speelveld verlaten zonder toestemming van de scheidsrechter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min. Het goede antwoord staat er (zij het ietwat omslachtig). De punten 6 en 7 lijken me duidelijk, je mag niet doelbewust het speelveld verlaten zonder toestemming van de scheidsrechter en je mag ook het speelveld niet opnieuw betreden zonder toestemming. Als je achter de goal langs wilt lopen, dan verlaat je het speelveld. +
Je mag niet zomaar het veld verlaten (dus buiten de lijnen treden) anders zou je ook zomaar 5 minuten op de bank kunnen gaan zitten zonder dat er iets van gezegd word. En wat mij opvalt is dat als een spel geblesseerd raakt en doorrolt buiten het veld ook het spel niet wordt stilgelegd omdat hij op dat moment 'geen deel uitmaakt' van het spel