moeten de aanvallers ook achter de middenlijn staan die niet meedoen met de strafcorner

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey
4.3K

Antwoorden (2)

Geen enkele speler hoeft achter de middenlijn te staan bij de strafcorner (hoewel het wel handig is de keeper wel achter de middenlijn te houden)
Ze moeten wel allemaal buiten de cirkel staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij hockey nemen 5 verdedigers plaats achter de doellijn en alle overige verdedigers moeten achter de middenlijn staan.

Er zijn meestal 5 aanvallers (1 die neemt en 4 achter de cirkellijn). De aanvallers mogen niet in de cirkel komen zolang de strafcorner niet is genomen, maar verder zijn ze vrij om een positie te kiezen. De bal moet worden gestopt buiten de cirkel voordat er een schot op doel mag komen.

Wat meestal gebeurt is dat de 4 aanvallers bij de cirkelrand staan. De overige teamleden van de aanvallende partij zullen ook rond de middenlijn blijven staan om een uitbraak van de verdedigende partij te kunnen stoppen.

Als middenvelder sta ik meestal een meter of 3 van de middenlijn af, richting het doel, maar niet te ver naar voren.

ALs er een strafcorner wordt gegeven in het eindsignaal, dan moet de strafcorner worden genomen. Omdat de tegenstander dan niet kán uitbreken (dan is de wedstrijd afgelopen) zet je het hele team op de middenlijn en probeer je met zijn allen te scoren.

Toegevoegd na 20 minuten:
Zie bijgaande tekening voor een mogelijke opstelling. Het blauwe team verdedigt en mag met maximaal 5 mensen achter de doellijn plaatsnemen. De rest staat achter de middenlijn op de helft van de tegenstander. Het aanvallende team blijft meestal wel in de buurt van de verdedigende spelers op de achterlijn.