wat te doen tegen het beslaan van mijn (hockey) sportbril?

ik ben keeper van H2 en zit met een probleem, ik heb niet zulke beste ogen, ik kan het zonder bril of lenzen wel af in het goal maar, dit is erg hinderlijk omdat de bal met nogal hoge snelheden op me af suizen ;)
ik heb een sportbril aangeschaft, maar deze beslaat en heb ik dus weinig aan.
wie heeft dit zelfde probleem(gehad) en weet een oplossing?
heb al heel wat af gespeurt maar (helaas) niks (geschikts) kunnen vinden

gr maarten

Toegevoegd na 1 dag:
super bedankt voor de tot nu toe gegeven andwoorden!
wat ik niet duidelijk heb vermeld is dat het gaat om een niet gesloten bril(dus geen duikbril) de bril sluit van de bovenkant aan maar de onderkant zit een rand waar de bril niet aansluit.

mvg maarten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hockey
3.3K
Amadea
7 jaar geleden
Heb je al eens contactlenzen geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je al anti-fog geprobeerd ? Dat schijnt nog wel aardig te helpen. Gebruiken ze ook voor duik/zwembrillen enzo.
http://roosdorp.nl/voorkomen-beslagen-brillen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
beste amadea,
heb ze wel geporbeert maar werkt niet ivm het zweet dat in mijn ogen kom.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
beste marleen,
heb het nognooit geporbeert, wel over gelezen op dezelfde site maar vraag me af hoeveel dit helpt, mensen met ervaring?:D
Z512099
7 jaar geleden
Probeer de binnenkant eens met speeksel in te vrijven, ik doe dat altijd bij mijn zwembril, kan dan 45 min goed zien en het kost niets.

Antwoorden (1)

De glazen 'insmeren' met scheerschuim (beide kanten), en na vijf minuten afwassen met water. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
beste, super bedankt voor deze tip, heb hem meteen vandaag uitgeprobeert, maar helaas werk het maar voor even (circa 3 minuten) en dan is het effect helaas weg.
dacht jij ook aan een open bril of is deze tip voor duikbrillen bedoelt? mvg maarten