mag een hockeyscheidsrechter een gele kaart geven terwijl de speler die de kaart krijgt op de grond ligt met veel pijn?

(volgens mij mag dit namelijk niet bij voetbal en ik zag dit laatst gebeuren bij hockey, dus ik vraag me af of dit mag)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hockey
1.8K

Antwoorden (2)

Een overtreding begaan is een overtreding begaan, ook als je daarbij toevallig pech hebt en ZELF verwond raakt in plaats van de ander. Dat is dan gewoon dom pech gehad, maar onsportief spel blijft onsportief spel.

Let wel, bij hockey hebben gele kaarten meer consequenties dan je denkt ; met verschillende gele kaarten in verschillende wedstrijden kun je alsnog geschorst worden. Er is nergens een regel te vinden over dat het gewond raken van de overtreder het uitdelen van een gele kaart onwenselijk maakt. Dat is puur aan de scheidsrechter om daarover te beslissen. Als die geel trekt, is het geel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jahoor dat mag! Scheidsrechter bestraft wat hij heeft gezien. Heeft zien door de overtreder. Dat de overtreder zelf met pijn op de grond ligt, doet niet ter zake.