Wat houd indirect afhouden in?

Ik bedoel hiermee met hockey.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hockey
5.7K

Het beste antwoord

Indirect afhouden/shadow
Dit is een moeilijke regel om even uit te leggen. Het is ook een regel waarvoor eigenlijk pas meer vanaf de 2e jaars D leeftijd gefloten zal gaan worden. Toch even in het kort. Speler A en B horen bij elkaar, C is bij de tegenpartij. A heeft de bal, C probeert bij de bal te komen. Terwijl hij dit doet loopt B tussen C en de bal door, waardoor C belemmert wordt in zijn poging om de bal te krijgen. Door deze actie kan A ongestoord verder met de bal lopen. Dit noemt men indirect afhouden oftewel shadow.
Uiteraard dient speler C wel binnen speelafstand te zijn om ook daadwerkelijk bij de bal te kunnen komen.

Toegevoegd na 43 seconden:
P.s. Ook NL - ARG aan het kijken?