Fluiten ze erbij als je met je stick tegen iemand's hoofd aangooid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hockey
1.4K

Antwoorden (6)

Bij hokey en ijshockey, gevaarlijk spel dus fluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dan geef ik een rode kaart. Bij een opzettelijke overtreding die ook nog eens gevaarlijk is, is dit de enige passende oplossing. Als iemand zijn stick boven zin schouder houdt om de bal uit de lucht te scheppen is dat altijd geel (dus als er niemand bij staat).

Ik neem aan dat je het over hockey hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
De regels zijn als volgt:

Bij een overtreding wordt er altijd gefloten. De strafmaatregel hangt van de overtreding af:

- onopzettelijk in middenveld (kan ook gevaarlijk spel zijn): vrije slag
- opzettelijk: vrije slag + eventueel waarschuwing of kaart

- Onopzettelijk in doelgebied (shoot, gevaarlijk spel): strafcorner
- Opzettelijk in doelgebied: strafpush

Spelbederf en opzettelijk gevaarlijk spel: altijd kaart.

Toegevoegd na 39 minuten:
Zie afbeelding voor de kaartenset (anders van vorm dan bij voetbal)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard is dat een dikke overtreding. Blijft niet alleen bij fluiten dan.
14 jaar geleden
Nee hoor,als het even mee zit gaan ze meteen plat ,voor pak em beet 10 minuten! Intussen kun jij zelf wel een deuntje fluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ze fluiten dan meestal wel gelijk om te kijken als er wat is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag je stick niet loslaten in het veld.
Wanneer je ermee gooit zal er ook een kaart gegeven moeten worden.
Dit gebeurt niet altijd, scheidsrechters zijn vaak te schijterig.....