Waarom gebruiken de meeste hockeyer een kunststof stick?

en waarom beginnen kleintjes meestal met een houten stick?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey

Antwoorden (2)

Een kunststof stick is wat lichter, en dat is een voordeel ten opzichten van een houten stick. Zeker als je positie voorin is als je veel moet lopen. Je speelt ook wat sneller daardoor.
Waarom de kleintjes een houten stick hebben? Ik vermoed dat de sticks wat goedkoper zijn hierdoor. Ook kunnen ze een goede techniek leren omdat ze iets zwaarder zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunststof sticks en ik gok dat ze tegenwoordig ook wel van carbon worden gemaakt hebben het voordeel dat deze veel lichter zijn en dat je daardoor dus veel sneller kan reageren zodra de punk met volle snelheid wordt gespeeld.
En de kleintjes zullen waarschijnlijk met houten beginnen omdat deze behoorlijk degelijk zijn en minder geld kosten. Aangezien men vaak niet veel behoefte heeft om als een kind op een sport begin direct een dure uitrusting te kopen.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik vergiste me in ijshockey, maar denk dat het met hockey ongeveer hetzelfde werkt. Maar denk dat tegenwoordig met hockey de houten sticks wel verdwenen zijn.