Waarom rijd McLaren niet met een McLaren motor bij de f1?

Want het lijkt me wel logisch dat zulke teams met hun eigen motor rijden en niet met een motor van hun concurrent..

2 jaar geleden
in: Formule 1
1.7K

Het beste antwoord

McLaren rijdt vanaf 2021 met Mercedes-motoren. Waar directeur Zak Brown vorig jaar de wens van een eigen ontwikkelde uitsprak, is dat volgens teambaas Andreas Seidl nooit een haalbare kaart geweest. "We hebben dit nooit serieus overwogen", zegt Seidl tegen Speed Week."Je moet enorm veel geld investeren. Daarnaast moet je enorm veel tijd goedmaken op de concurrentie die al zo veel geleerd hebben. Om die twee redenen is het nooit een optie geweest", aldus Seidl.