Racers starten met verschillende snelheden aan de ronde bij Formule 1. Hoe meten ze dan de snelste tijd?

Bij het kwalificeren begint hun ronde bij de startstreep. Maar ze rijden er met verschillende snelheden overheen. Wordt hier rekening mee gehouden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Formule 1
1.6K
crispy
3 jaar geleden
Voor zover ik weet is het van startstreep tot finishstreep. Als je langzamer begint heb je dus een langere tijd.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik snap de vraag niet.

Antwoorden (2)

Elke auto heeft zijn eigen transponder. Op de meet wordt de tijd tussen twee passages gemeten.
3 jaar geleden
Allemaal met de zelfde snelheid over de start/finishstreep gaan is onmogelijk natuurlijk.
Vanaf een wagen over die streep rijd, start er een chronometer (allemaal via pc weliswaar), in de ronde die ze rijden word er nog 2x een tussentijd waargenomen, zodat er tijden kunnen vergeleken worden van sector1, sector2 en (u raad het nooit), sector3. aan de hand van die sectortijden kunnen ze beetje inschatten waar ze tijd winnen of verliezen tegenover de concurrentie