Waarom wordt Max Verstappen aangeduidt met VES (ipv VER)?

Werd zijn vader ook zo genoemd? Of is het juist om zo te een verschil tussen hem en zijn vader te laten zien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Formule 1
2.6K

Antwoorden (2)

Max Verstappen werd ves genoemd, omdat bij een bepaalde race (ik weet niet welke) Jean-Éric Vergne al ver werd genoemd. Volgens mij heeft Max Verstappen na die race de naar ves gewoon gehouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Hij wordt zo aangeduid omdat VER al de afkorting van Vergne was. Deze laatste rijdt weliswaar geen F1 meer, maar omdat ze een jaar er beide aan deel hebben genomen blijft het toen verstrekte onderscheid gewoon bestaan.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+