Zijn de Renault motors in de auto's van Red Bull en Toro Rosso identiek?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Formule 1
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, de motoren zijn beide identiek. Dit is verplicht volgens het FIA-reglement (het reglement van de F1).

-Maar waarom zijn de auto's dan niet even snel in een rechte lijn bedoel je?

Dit kan komen door 2 factoren namelijk de afstelling van de wagen. Dit kan er voor zorgen dat je meer snelheid hebt in een recht stuk, maar trager bent in de bochten.

Anderzijds kan dit ook liggen aan het verschil in chassis.
Dit jaar heeft Toro rosso bijna een even goed chassis al Red Bull zelf.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen!

Op de 2 vermelde websites kan je zien dat de motoren identiek zijn.
Druk gewoon op ENGINE SPECS.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naast het chassis is natuurlijk ook de aerodinamica heel erg belangrijk, maar ik denk dat Znelle dat al bedoelde met het chassis.
+1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
inderdaad