waarom starten er bij de formule 1 altijd twee auto's per team?

Bij de formule 1 starten er altijd 22 auto's van elf teams, waarom doen de teams dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Formule 1
3.2K

Antwoorden (1)

Omdat dat het maximale en minimale aantal is. Als teams mochten kiezen zouden ze er meer inzetten, maar dan zou de balans verstoord raken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor balans? Om even een domme vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste het teamklassement. Punten hark je makkelijker binnen als je met z'n zessen in een team rijdt dan in je eentje. Ten tweede als je met een groter team ben kan je een laten winnen en en ander team met 5 man dwars gaan zitten.