Wat is de maximale lengte die een F1 coureur mag hebben om in een F1 auto te passen?

En kan de auto worden aangepast om de coureur alsnog te laten passen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Formule 1
14.4K

Het beste antwoord

Rond de 185 centimeter zit je wel aan het gemiddelde maximum.

De auto kan niet erg makkelijk worden aangepast, dan is het veel goedkoper en praktischer een andere coureur te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
In Frankrijk kun je ook een cursus volgen, hiervoor moet je tussen de 155 en 195 centimeter lang zijn, en maximaal 100 kilogram wegen. (http://nl.mydays.com/cadeaus-voor-mannen/formule-cursus/formule-1-cursus.html)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als een logisch antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Niet zozeer de lengte maar hoofdzakelijk hun gewicht is van belang.
De cockpit wordt perfect op de driver aangepast.
Hun zitje is een exacte copy van hun lichaam om maximale steun te hebben vooral in de bochten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, zie niet in waarom er een min wordt uitgedeeld. Je antwoord klopt gewoon. Alexander Wurz was bv. bijna 1.90m en alles wordt op maat gemaakt. Gewicht is veel belangrijker. Natuurlijk is het logisch dat iemand van 2.05m een probleem wordt, maar dat kan een ieder wel begrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn hier nog altijd mensen die graag een -1 geven , daar heb ik geen probleem mee, wel als er GEEN motivatie is. Ik zou bv een -1 kunnen geven aan pompidom voor een antwoord wat niet relevant is en wel om volgende reden: men gaat geen F1 ombouwen voor een eenmalige cursus !!! Een seizoen duurt een gans jaar en dan loont het wel de moeite, maar ook en vooral, men zoekt een rijder niet ifv zijn gewicht of lengte maar voor zijn kwaliteiten en tegenwoordig meer en meer voor de sponsors die hij kan meebrengen.