Waarom loopt mijn Call of Duty 4 game niet vloeiend?

Ik heb een i5procceser of i7 met een nvidia 970 vidiokaart 16 mb geheugen en mijn cod4 game loopt niet vloeiend hoe kan dit ? Alles nieuw geinstaleert staat niks op de omputer en alles geupdate wie heeftver een tip ik heb win 10 mvg marco

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik hoop dat je 16 GB RAM hebt....
CoD 4 zou zelfs op veel minder vloeiend moeten lopen.
Wat zegt een programma als FRAPS over het aantal FPS? (Als je het via steam speelt kan je ook een FPS-counter aanzetten).
Griffin
3 jaar geleden
Je zit met je grafische kaart aan de onderkant van de minimum specs. Die range zit tussen een GTX660 en een GTX1050, voor optimum zou je naar een 1080ti of zelfs 2080 moeten.
LeonardN
3 jaar geleden
@Griffin Je hebt denk ik de verkeerde COD voor je. Of de vrager zegt het niet goed. CoD 4 = https://nl.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty_4:_Modern_Warfare Minimale systeemeisen Windows
Nvidia(R) Geforce(TM) 6600 of beter of ATI(R) Radeon(R) 9800Pro of beter. Aanbevolen systeemeisen Windows
Nvidia Geforce 7800 of beter of ATI Radeon X1800 of ATI Radeon X1950GT of beter. @Mvink
Of zeg jij het verkeerd?
Call of Duty: Black Ops 4 = (CoD) BO4 (zodat je dus NIET in verwarring komt met de CoD 1/2/3/4 serie. https://eu.battle.net/support/en/article/161495
Min req: GeForce GTX 660 2GB / GeForce GTX 1050 2GB or Radeon HD 7950 2GB Je zal dan de settings omlaag kunnen schroeven. Een 970 is beter dan een 660 of een 1050.

Antwoorden (1)

Op de vraag waarom loopt spel X niet vloeiend op Y hardware is bijna* altijd het antwoord:

Je hardware is niet voldoende of je grafische instellingen staan te hoog (voor de hardware die je hebt).

Aangenomen dat je CoD: BO4 bedoelt en niet CoD 4 is het probleem dat je precies de recommend specs haalt.
In dat geval kan je niet op een 1440p scherm hopen dat je 120hz of zelfs 60hz haalt.
Je kan dus beter je instellingen naar beneden schroeven in het spel zelf. Ik gok dat je bij medium settings wel 60fps kan halen bij een resolutie van 1920x1080 (FullHD).
Als je werkelijk CoD 4 bedoelt is er iets curieus aan de hand. Je hebt hardware die vele malen beter is dan die toentertijd(toen het spel uitkwam) bestond.

*In minimale gevallen zijn het hele specifieke problemen zoals hardwarecombinaties die bij bepaalde spellen niet voldoende lijken te werken(terwijl de hardware op papier voldoende is), of hele bijzondere instellingen/tweaks die ingesteld moeten worden, maar voor 99% van de tijd is het: betere hardware kopen (vooral GPU) of de simpelweg de grafische instellingen verlagen in het menu.

https://youtu.be/Rd2N-5vhE1Q?t=206
Op low en medium settings AA off en supersampling off zou je meer dan 60fps gem. moeten halen.
Zo niet kijk dan eens tijdens een speelsessie of je CPU constant de 100% aantikt... (in taakbeheer/taskmanager kan je dat zien)