Soms wordt magneet gebruikt in speelgoed van kinderen, hoe milieuvriendelijk is magneet?

Magneet komt veel voor en wordt veel gebruikt ook in speelgoed van kinderen zoals bij magneetletters/cijfers of in knuffeltjes waarbij de handen tegen elkaar vast gezet kan worden. Ik kan dan nog wel googelen om uit te zoeken waar magneet uit bestaat maar niet kan vinden of ze ook milieuvriendelijk zijn in gebruik. Als voorbeeld: bij houten magneetletters/cijfers waar hout een fsc-label hebben weet ik dat dat wel goed zit, maar hoe zit dat dan met het stukje magneet waar de cijfers/letters aan vast zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Magneet is niets meer of minder dan een stuk magnetisch staal of ijzer en is dus niet milieu onvriendelijk.
Hert enige dat kwaad kan, is het formaat. Als het los komt van het speelgoed kan het ingeslikt worden en dan moet je er op toe zien, dat het ook weer het lichaam verlaat langs de natuurlijke weg.