Is bridge een goede vervangende denksport voor vervente pokeraars?

Ik ben gek op poker maar ik heb geen zin meer om geld te verliezen aan het spel. Bridge lijkt mij wel leuk maar is mij onbekend.
Heeft bridge spelen ook eigenschappen als : analytisch denken , je tegenstander doorzien en vooral veel actie ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je dan niet online gaan pokeren om nepgeld? Bij pokerstars ofzo.. dan kost het je ook geen geld en kun je je favoriete spelletje blijven spelen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat deed ik al . Maar na verloop van tijd wil je meer en je moet dan wel met geld gaan spelen . En het blijft een ( half ) kansspel .

Het beste antwoord

Bij Bridge spelen je tegenstander doorzien en actie geen rol van betekenis.

Dus in die zin is het geen goede vervanger.

Het is wel een denksport waarbij analytisch denken een grote rol speelt. Het is iets dat een grote inzet van je vraagt en je altijd zal blijven uitdagen.

Zo bezien weer wel.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bridge is vooral analytisch en strategisch denken en de tegenstander doorzien. De actie is wat minder. Maar je moet er echt elke seconde je hersens bij hebben (behalve als je dummy bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bridge is veel gemoedelijker. Daarmee wil je de ander niet blut spelen. En inderdaad geen geld zit er in het spel.
Ik heb het een heel klein tijdje zitten leren. Maar het is wel ingewikkeld en je kunt er veel mee bereiken.

En natuurlijk als je in poker kunt voorspellen wat voor kaarten iemand heeft, dan kan je dat met elk spelletje. Maar bij bridge hebben mensen wel meer kaarten in hun handen.

Ik zou zeggen, ga het eens proberen en leren. Het is natuurlijk leuker om dit toe doen met mensen of in club verband. Misschien ken je iemand die je de basis kan uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bridge is vooral het hebben van een goede partner onontbeerlijk. Je komt gezamenlijk tot een goed bod,wat daarna door één van beiden gerealiseerd moet worden.