Hoe kan de witte bal bij poolen niet in een betaalvak komen?

De witte bal komt niet in het vak dat je weer opnieuw moet betalen, de andere ballen wel?
Maar het gewicht moet hetzelfde zijn lijkt mij voor de eerlijkheid van het spel, en het volume van de ballen is ook gelijk.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Van een magnetische bal heb ik echt nog nooit gehoord. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat bij betaaltafels de witte bal in vele gevallen groter is zodat deze door een ander gat valt in het ball return systeem onder de tafel waardoor hij terug komt. De grotere witte bal speelt overigens heel erg slecht. Dat is ook de reden dat je eigenlijk gewoon naar een pool centrum moet gaan waar professionele tafels staan en je gewoon per uur/minuut betaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het zou natuurlijk niet uitmaken wat het gewicht of het volume van de bal is. Aangezien je allebei met dezelfde bal stoot. Zolang de gekleurde ballen maar hetzelfde gewicht en volume hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, of het gewicht is anders, of het volume.

Dit laatste is meer gebruikelijk omdat het makkelijker uit te voeren is.

Als het volume anders is komt er een systeem waarbij de witte bal door een bepaald gat heen kan (hij is dus kleiner vaak) en de rest niet.

ALs het toch om het gewicht gaat dan is er een complexer systeem nodig.

In theorie zou er een systeem kunnen komen waarbij de kleur van de bal wordt bepaald maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In moderne tafels kan de witte bal ook enigszins gemagnetiseerd zijn om hem te kunnen onderscheiden.

In oude systemen was de bal meestal groter, danwel zwaarder, maar dit werd als niet eerlijk beschouwd (zoals je zelf aangeeft).