Zit er in elke grote nieuwe doos van lego een nieuw type blokje?

Ik mag graag wat lego knutselen. Ik moet zeggen, de dozen kunnen aardig prijzig zijn, maar dan heb je ook wel wat (soms stelt het wel wat teleur, maar daar gaat deze vraag niet over).

Het valt op dat er vaak een nieuw type legoblokje in de doos zit. Een blokje wat je nog niet eerder bent tegen gekomen (en dan gaat het om de vorm, niet om de kleur). Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat dit wellicht een soort easter-egg achtig iets is, een soort gimmick vanuit Lego om te zorgen dat er bij elk nieuw seizoen (of elk grote bouwwerk) een nieuw type lego blokje te (laten) maken. Is dit ook zo?

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
heb je een foto van zo een nieuw blokje?
Thecis
6 maanden geleden
Nee, helaas niet. Het meeste zit al in elkaar en dan moet ik graven om het blokje weer er uit te halen. Bij een volgende keer kan ik wel een foto toevoegen, maar ik koop dit soort dozen (helaas) niet wekelijks.
ronron1212
6 maanden geleden
een schetsje?
Thecis
6 maanden geleden
Ik zal even kijken of ik het in de bouwinstructies kan vinden. Daar staan ook de blokjes in (bedenk ik me zojuist).

Antwoorden (1)

Niet elk bouwpakket bevat een nieuw type blokje (of meerdere), maar als je ge grotere paketten hebt, die hebben vaak wel specifieke onderdelen. Als je een Ferrari-pakket koopt, dan zullen daar andere onderdelen in zitten dan in een Lamboghini-pakket.
Lego maakt de pakketten steeds gedetailleerder, waardoor je wel steeds vaker pakket-spcifieke blokjes tegen komt.
6 maanden geleden