Mag bij yahtzee een full house als three of a kind tellen?

Ik speelde laatst Yahtzee en had alle vakjes vol, behalve Three of a Kind. Ik gooide een Full House, 555-33. Deze bestaat dus uit een Three of a Kind, 555. Mag ik deze gooi dan als een Three of a Kind noteren als ik al een Full House heb? Ik weet dat je als je al Yahtzee hebt gegooid je een Yahtzee ook als een Full House mag noteren.

een jaar geleden
1.3K
Vortexxx
een jaar geleden
Sterker nog, je mag een yahtzee vijven ook bij Chance zetten, of het verstandig is...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Een 2e Yahtzee is toch gewoon een 2e Yahtzee en 100 punten extra waard. Of is dat alleen bij die versie op mijn tablet ?
bamibal
een jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix Bij Yahtzee op papier is er maar ruimte voor één Yahtzee. Een eventuele tweede moet je dus ergens anders noteren.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. De score is dan 15 punten, de drieën mag je niet meetellen.
een jaar geleden