Kaarsvet kan verwijderen met een strijkbout en een stuk keukenpapier.
Je legt het keukenpapier op het bord en gaat er vervolgens met een warm strijkijzer overheen. Daardoor zal het kaarsvet weer zacht worden en het keukenpapier zuigt het vervolgens op.
Als je het met een strijkbout niet aandurft, kan je ook een föhn gebruiken. Je legt dan niet eerst het stuk keukenpapier op het bord, maar je blaast met met föhn over de vlek heen en verwijdert daarna met een stukje keukenpapier over het zacht geworden kaarsvet.