Wat zijn de spelregels van de Minion kaarten?

Ik krijg bij mijn supermarkt die Minion kaartjes. Ik hou wel van spelletjes, dus weet iemand de regels? (Je hoefd ze hopelijk niet alle 64 te hebben om te spelen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Er zijn er 84, geen 64.
De spelregels staan in het verzamelboek op de 1ste pagina.

Antwoorden (1)

Er zijn drie spelletjes mee te spelen. Je hebt er wel het album voor nodig.

Dobbelsteen
Rechtsonder op iedere kaart staat een plaatje van een dobbelsteen – het aantal punten op deze dobbelsteen geeft aan hoeveel zetten je mag doen op de poster achter in het album. Onthoud dat de kaarten geschud moeten worden en met de afbeelding naar beneden moeten liggen.
Om beurten trek je een kaart.

Punten
Twee spelers of meer – schud de kaarten en deel ze rond met de afbeelding naar beneden. Iedere speler houdt z’n kaarten zo vast dat de afbeelding niet zichtbaar is. De speler links van de persoon die de kaarten deelt moet de waarde die hij wil spelen hardop voorlezen (bijvoorbeeld ‘banaan 2’ of ‘Pluis 1’), de andere spelers draaien hun bovenste kaart om en lezen dan dezelfde waarde hardop.
De speler met de hoogste waarde wint en verzamelt alle gespeelde kaarten, ook die van zichzelf, en plaatst deze onderaan z’n stapel. Daarna begint het opnieuw.
Als twee of meer kaarten dezelfde topwaarde hebben, dan worden alle kaarten in het midden geplaatst en mogen de spelers met de kaarten van dezelfde waarde de volgende kaart kiezen. De winnaar van dit onderdeel pakt dan ook de kaarten uit het midden. Degene die uiteindelijk alle kaarten heeft, is de winnaar!

Snap-pictogramman
Linksonder op iedere kaart staat een pictogram. Nadat de kaarten zijn geschud
en rondgedeeld, leggen de spelers ze om beurten op tafel met de afbeelding
naar boven. Als de laatst neergelegde kaart hetzelfde pictogram heeft als de
vorige, roep dan SNAP! om de hele stapel kaarten te winnen! Wie aan het eind
alle kaarten heeft, is de winnaar.