Wie wint er in de onderstaande poker situatie?

Wie van de onderstaande poker situatie wint?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Erna55
8 jaar geleden
Speler C heeft flush .
Erna55
8 jaar geleden
Straight flush .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk bedankt! :D

Antwoorden (2)

Speler C wint, hij heeft straight flush. Dwz opeenvolgende kaarten van dezelfde kleur.
Dat is een hand die alleen door Royal flush verslagen kan worden.

Toegevoegd na 2 dagen:
Wanneer er meer spelers een straight flush hebben, dan wint degene met de hoogste kaart in straight flush.
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Strikt genomen is de royal flush gewoon een straigt flush, alleen dan met een Aas als hoogste kaart.
Deze hand kan dus ook verslagen worden met een andere straight flush met als hoogste kaart 9, 10, boer, vrouw, koning of aas (waarbij de laatste inderdaad de bijnaam royal flush heet)
Speler C wint, want:

Speler A: Flush (met koning als hoogste kaart) [ wint van niemand]
Speler B: Full house (A over 6) [wint van A & D]
Speler C: Straight Flush [wint van A & B & D]
Speler D: Full House (8 over A) [wint van A]