In welk jaartal kwam de magic twisty in Nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Amadea
9 jaar geleden
Nooit eerder over gehoord. Bestaat pas sinds 2014, volgens mij.
anneliez
9 jaar geleden
Nee hoor, volgens mij heb ik die zo'n 40 jaar geleden al eens gekocht op een beurs, volgens mij heette hij toen wimpie of willempie
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik wilde zo'n ding heel erg graag hebben met sinterklaas, die heb ik echt heel vaak op mijn lijstje gehad. sowieso dus sinds 1996.
Amadea
9 jaar geleden
Zit wel een heel groot verschil tussen 40 jaar geleden en 1996...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties! Rond 1995 kocht ik mijn eerste magic twisty! Maar ik weet dus niet of ze toen 'nieuw' waren. En was dan ook erg benieuwd wanneer ze hier uitkwamen. Maar kan er zelf niks over vinden :( En inderdaad Amadea een erg groot verschil, helaas nog niet veel wijzer. Maar alsnog bedankt voor het meedenken allemaal :)!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja 40 jaar terug weet ik niet....zo oud ben ik nog niet haha.
Maar ik weet nog dat ze rond 1996 of misschien wel eerder altijd bij Kindernet in de reclameblokken kwamen.
Erna55
9 jaar geleden
Ik ben wel zo oud.
Ja meer dan 40 jaar geleden waren ze er al. Ze werden eerst verkocht als " gocheltruc. Rond 1950 had mijn vader deze op een gochelbeurs gezien.
Later werd het als " gewoon " en goedkoop speelgoed op de markt gebracht.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat is een leuk weetje Erna :-)
Ik dacht echt dat het alleen kinderspeelgoed geweest was.

Het beste antwoord

Meer dan 40 jaar geleden waren ze er al. Ze werden eerst verkocht als " gocheltruc." Rond 1950 had mijn vader deze op een gochelbeurs gezien.
Later werd het als " gewoon " en goedkoop speelgoed op de markt gebracht.