Wat Is een goed bedrag voor de blinds bij poker?

Wat is een goed bedrag voor de blinds bij poker,

Ik heb het niet over een concreet bedrag maar een ratio dus bv.

Big blind = 1% van buy in

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Bij een minimale buy-in van 50 euro zijn de blinds op PokerStars als volgt: 0.25ct SB / 0.50ct BB Dus inderdaad 1% van de buy-in zou je als goede leidraad kunnen nemen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het aantal spelers.

Handiger is het om eerst de ante te bepalen.
Hierbij is de volgende verhouding het meest raadzaam, naar gelang het aantal spelers:

10: 0,02% van de buy-in
9: 0,04%
8: 0,1%
7: 0,2%
6: 0,4%
5: 0,8%
4: 1,5%
3: 2,5%
2: Geen ante

Vervolgens bepaal je de big blinds:

6-10 spelers: 2x ante
5 of minder: 1,5x ante

Uitzondering voor heads-up (2 spelers): 15% van de buy-in.

De small blind is uiteraard altijd de helft van de big blind.

Hoeveel en hoe vaak de blinds omhoog gaan is afhankelijk van hoe snel je het spel wil beëindigen. Gemiddeld worden de blinds iedere 20 minuten verhoogd. Hoeveel de blinds worden verhoogd kan je het beste laten afhangen van het aantal (overgebleven) spelers. De volgende verhouding is raadzaam voor een geleidelijk verloop van de wedstrijd: 2, 4, 6, 10, 16, 20.
Je kan de blinds ook steeds verdubbelen (2, 4, 8, 16, 32, 64), maar in de praktijk zal blijken dat de overgang van 8 naar 16 voor een aantal spelers te groot zal zijn. Spelers met een kleine stack zijn dan vrijwel kansloos.