Hoe heet het spelletje wat lijkt op 'wie ben ik'?

Een soort ‘wie ben ik’ spel

Uitleg:
Degene in het midden weet de persoon of voorwerp wie die is en de mensen daaromheen mogen door middel van vragen stellen, raden wat het is.
Degene in het midden mag op die vragen alleen maar ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden.
Eén voor één mogen de mensen een vraag stellen totdat je het antwoord weet.
Diegene moet wel op zijn beurt wachten als die het antwoord weet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heeft iemand hier ook een duidelijkere uitleg van?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Een vergelijkbaar spelletje ken ik dat wij 'pannekoeken' noemden. De vragen die men stelde over hetgeen de bedenker in zijn of haar hoofd had gebruikten allemaal het werkwoord pannekoeken. Bijvoorbeeld: kan je alleen pannekoeken?, pannekoek je in de huiskamer?, is het leuk om te pannekoeken?, et cetera.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, nee dat is niet wat ik zocht ;) . Ik dacht misschien heeft het spelletje wat ik ken nog een bepaalde naam ofzo.
Amadea
9 jaar geleden
Andere mogelijkheid: "Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is ....".
SimonV
9 jaar geleden
Je bedoelt niet "Hints"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van dit spel zijn eindeloos veel variaties en dus ook eindeloos veel verschillende namen. Bijvoorbeeld "wat ben ik?" Dan is degene een voorwerp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hints is niet echt een spel met vragen beantwoorden, meer uitbeelden.

Het beste antwoord

ben ik napoleon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken het onder 'ben ik een banaan' :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die lijkt er toch wel het meeste op. Bedankt!