weet iemand de spelregels van risk lord of the rings?

Ik heb risk lord of the rings gekregen van iemand maar zonder spelregels, dat is natuurlijk stom. Op de afbeelding kun je zien welke risk het is. Ik heb al gezocht naar spelregels maar niet gevonden, helaas. Weet iemand een site of gewoon de spelregels van deze lord of the rings risk? Ik zou er heel content mee zijn!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/lrisk.html. Daar vind je alles
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
merci ik zal eens kijken ik zeg het maar als je dit niet bij antwoorden zet dan kan ik het ook niet aanduiden als beste antwoord. En dan krijg je geen punten:(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog suggesties mogen altijd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vind ook niet hoe je met gebiedskaarten troepen kan verdienen weet iemand dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en ook niet wat een gebied van macht betekent in het riskspel weet iemand wat dit is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet de spel regels niet maar misschien als je de klantenservice van de spellen maker mailt/belt zou je de spel regels wel kunnen krijgen.

Het beste antwoord

SPELREGELS VAN LORD OF THE RINGS
Risk Lord of the Rings
Dit is Risk Lord of the Rings
Een ultiem spel voor tactische generaals en strategie
HET SPEL VOOR 2-6 SPELERS
Doel
Verover de hele wereld
Voorbereiding
Elke speler kiest een kleur en pakt alle legeronderdelen van die kleur. Op alle landen (behalve de provincies met hoofdsteden)
komen twee orcs.
Orcs= Oranje
Morder= Zwart
Rivendell= Blauw
Moria= Geel
The Shire= Groen
Gondor= Wit
Rohan= Bruin
De Ringdrager
Voordat het spel begint, wordt één speler tot de Ringdrager benoemt. De Ringdrager zorgt voor de RISK-actiekaarten.
De Ringdrager zorgt ook voor het dobbelen van de orcs
Actiekaarten
Actiekaarten kun je 1 keer per beurt verkrijgen als je een slag hebt gewonnen. De kaarten liggen op de kop op tafel en
niemand, behalve degene die er één krijgt mag ze zien

Verdeling van de legers
Aantal legers
Elke speler pakt nu een aantal legers dit aantal legers is afhankelijk van het aantal spelers.
iedereen zet AL zijn legers op de hoofdstad
Per veroverd gebied mag je er maximaal vijf man er opzetten
5 Infanterie is één schild
3 schild is één paard
1 schild is 5 infanterie
1 paard is 15 infanterie
Als je aan de beurt bent
de speler links van de Ringdrager mag beginnen. Het spel gaat verder met de wijzers van de klok mee. Iedere beurt bestaat
uit drie stappen in een vaste volgorde.
NOTE: stap 2 (actiekaart spelen) is niet verplicht tenzij het op het kaartje staat.
Versterking
Actiekaartspelen
Strijd
Troepenverplaatsing
STAP 1/2: VERSTERKING/ ACTIEKAARTEN
Aan het begin van je beurt, vraag je om versterking. Je kunt op drie manieren versterking krijgen:
Een speler krijgt het aantal legers dat gelijk is aan één derde van het aantal gebieden dat hij bezit. Maar als een speler
slechts 8 of minder gebieden bezit, krijgt hij toch drie legers. Rest aantallen tellen niet mee.
BV.
Een speler bezet 17 gebieden.
hij krijgt 5 legers.
17: 3= 5 (de rest van 2 telt niet mee)

een speler bezet 4 gebieden.
Hij krijgt 3 legers.
4: 3= 1 (maar 3 is het minimum)
Als een speler aan het begin van z’n beurt een heel land in bezit heeft, krijgt hij extra legers. Je bezit een heel land
wanneer je iedere provincie in dat land bezet hebt.

Lees verder in de link: http://lotrrisk.webklik.nl/page/spelregels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Dikke vette plus Crea.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Castle.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje nu snap ik de regels