Weet iemand nog een leuk "studenten"spel?

Ik ben op zoek naar een spel voor mijn vrienden.

Het spel opzich moet eenvoudig zijn, dus geen grote bordspellen, maar gewoon klein/simpel. Het liefst een tactisch spelletje.

Een paar spelen die ik al ken:

- weerwolven
- machiavelli
- saboteur

Zijn er nog andere spellen die ik zeker ooit uitgeprobeerd moet hebben?!?

Toegevoegd na 12 minuten:
Je hoeft er niet per se dronken van te worden he! :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.4K

Antwoorden (15)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boterhamspel heeft een heel hoog studentengehalte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mikado, knikkeren (jeugdsentiment), dammen of schaken. Alles kan. Kaartspellen zijn altijd leuk. Zo is er klaverjassen, pesten, hartenjagen.

Kaartje blazen...
Natuurlijk niet te veel alcohol drinken.

Benodigdheden:
1 glas/beker/shotglaasje,
1 stapel kaarten,
1 fles alcohol/drinken.

Regels:
Degene die de laatste kaart van het glas blaast drinkt het glas leeg. De kaarten mogen niet aangeraakt worden en de tafel mag niet aangestoot worden. Er moet minstend 1 kaart per keer van de stapel geblazen worden.

Helaas ken ik geen nieuwe spellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ezeltje-prik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Klaverjassen
Sjoelen

Toegevoegd na 5 minuten:
Probeer eens om met zoveel mogelijk personen tegelijk, op een krat bier te gaan staan.
En probeer dat nog eens, wanneer dat krat leeg is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boonanza!
Leuk in dronken en niet-dronken toestand ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woordenboekspel.

Een persoon kiest een woord uit het woordenboek waarvan hij denkt dat niemand de betekenis weet.
Hij noemt dat woord en vervolgens gaat iedereen een betekenis bij het woord verzinnen. Zelf schrijft hij natuurlijk de echte betekenis op een briefje.

Nadat alle briefjes zijn ingeleverd, leest hij het in willekeurige volgorde voor. Daarna geeft iedereen aan wat het beste antwoord is.

Heb je het goede antwoord geraden, dan krijg je 10 punten. Heb je het antwoord van een medestudent geraden dan krijg je 5 punten en die ander ook 5 punten.

Heeft niemand het antwoord goed, krijgt de vraagsteller 10 punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stropdaszuipen!

Iedereen doet een stropdas om, deze wordt vastgespijkerd aan de bar. Elk kwartier krijgen de deelnemers een flesje bier. Op het moment dat je naar het toilet moet of je kotst of bewustloos raakt, wordt je stropdas afgeknipt en heb je verloren. Degene die het langst blijft zitten in de koning van de bar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pim Pam pet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En helemaal leuk als je het in een vreemde taal gaat spelen!
Scrupules, MB spel.
Bedoeling is om te kijken in hoeverre je vrienden kent.

Toegevoegd na 2 minuten:
in hoeverre je je vrienden kent. Drink eerst een glas, niet te veel, om je moed in te drinken. Het is avond en misschien zelfs nachtvullend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ook buitenshuis plaats mag vinden: levend stratego!

Zoek even de spelregels voor stratego, verdeel de studenten in teams, iedereen krijgt een kaartje met wat hij is. Spreek ook af wat precies het speelveld is.

Vergeet niet dat een bom of een vlag na de periode waarin je je posities inneemt, niet mag bewegen. , anderen mogen onbeperkt bewegen, je hebt dus geen beurten. Je kunt het overal spelen, het meest hilarische spelletje ooit heb ik meegemaakt in de Bijenkorf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jungle Speed is absoluut een aanrader!!
Heb het zelf nog geen week geleden voor het eerst gespeeld en ik moet zeggen; vrij sappig spel.

Het is een simpel kaartspel, dat ook nog eens vlot gaat en daarom erg leuk is.

Zie bron/link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koehandel! Echt hysterisch leuk!

Toegevoegd na 31 seconden:
Het is een echt bestaand spel he, ik bedoel niet dat je koeien moet gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een groep vind ik zelf het Grolsch spel erg leuk! Het is wel een bordspel, maar het is absoluut geen ingewikkeld spel. Het lijkt een beetje op triviant, maar dan met opdrachten (uitbeelden, tekenen, enz) en vragen in verschillende categoriën (bier, film, algemeen, sport). Het heeft ook wel wat weg van monopoly met kaarten die op kanskaarten lijken en het betalen en verdienen van bierbonnen.
Het spel is niet meer in de winkel of bij Grolsch te koop als het goed is, maar op onderstaande link o.a. is hij nog 2e hands te verkrijgen.

Nou.. dat was eigenlijk het eerste waar ik aan moest denken bij je vraag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou ook erg van spelletjes, en dan ook het liefst makkelijk en kort, maar toch ook uitdagend. Hier een paar van mijn favorieten:

- Bang!

Een western-achtig kaartspel dat je met 3 tot 7 (of 8 met uitbreiding) man kunt spelen.
In het spel zit een sheriff, hulpsheriffs, bandieten en een deserteur. Alleen de sheriff maakt zich bekend.

De sheriff moet de bandieten en de deserteur doodschieten.
De hulpsheriffs ook, die helpen de sheriff.
De bandieten moeten de sheriff doodmaken.
De deserteur moet als laatste overblijven.

Omdat je niet weet wie wat is, en omdat er zoveel verschillende kaarten zijn, is en blijft dit altijd een leuk spel.
(alleen incl. uitbreiding verkrijgbaar op bol.com, anders naar een spellenwinkel gaan)

- Sitting Ducks

Een heel eenvoudig spel voor maximaal 6 spelers. Iedereen heeft zijn eigen kleur eenden die op willekeurige volgorde op het bord verschuiven, en van de ene kant naar de andere verplaatsen. Probeer dmv slim kaarten te spelen al jouw eenden te sparen, en alle andere eenden er af te schieten.
(gewoon te koop op bol.com)

- Barricade

Een spel uit 1960 maar nog steeds leuk, en oh zo simpel!
2 tot 4 spelers.

Probeer met één van je 5 pionnen naar het einde van het bord te komen, middels het gooien met de dobbelsteen.
De weg wordt geblokkeerd door 11 barricades, die hier en daar verspreid zijn. Hier kun je alleen doorheen door met je pion recht op de barricade te komen, dus precies het goede aantal ogen gooien. Als je dit hebt gedaan, mag je de barricade ergens anders neerzetten (plek naar keuze) om zo je medespelers te blokkeren. Gooi je vijanden van het bord af voor het 'Mens-erger-je-niet-effect'!
(ook te koop op bol.com)