Leuk bordspel voor 6 personen

Wie heeft er een tip voor een leuk bordspel om met 6 personen (gemiddelde leeftijd 30 jaar) te spelen? Het liefste een spel in de stijl van: Carcasonne, kolonisten van Catan, Ticket to ride Europe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

écht leuk vind ik Alhambra! :-) (2-6 spelers)
En er is natuurlijk altijd nog Cluedo ;-)

Verder zijn ook erg leuk: marahadja en agricola.. maar helaas maar max. 5 spelers (zoals zoveel spellen)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Monopoly, een klassieker die altijd leuk blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het altijd leuke RISK. (met opdrachten)

Toegevoegd na 1 minuut:
Of natuurlijk strippoker :D

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar serieus:

Risk voor gevorderden. Axis and Allies. Echt een heel vet spel. Kan alleen wel super lang duren. Wij speelden 1 spelletje van 15 uur, over twee dagen verspreid. Zoveel mogelijkheden echt heel tof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt je eerst glaasje drinken en daarna glaasje draaien iets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet verstandig
Hotel
Party & Co
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hotel ken ik niet, maar party & co is inderdaad altijd een succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hotel is een soort monopoly maar dan moet je een hotel runnen
Ik houd niet zo van spelletjes, maar er is er één die ik heel leuk vind: Machiavelli.

Eigenlijk is het geen bordspel, maar een kaartspel (met speciale kaarten). Ik noem het vooral omdat je iets zoekt in de stijl van kolonisten. Overeenkomst is namelijk dat het een leuke combinatie is van strategie en geluk. Bovendien is het ideaal om te spelen met 6 personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 omdat?
Mens...., erger je niet.
Een klassieker die nooit verveelt...

Toegevoegd na 17 uur:
Voor de twijfelaars:
De originele uitvoering van het meest gespeelde spel! Wie kent het niet? Dé manier om regenachtige zondagmiddagen door te komen, al is Mens Erger Je Niet eigenlijk altíjd een vermakelijk spel. En denk erom als het niet gaat zoals je wilt: Mens, erger je niet! Het speelbord is tweezijdig bedrukt: een kant voor kleinere gezelschappen (tot 4 spelers), de andere kant voor grotere (tot 6 spelers) Inhoud: speelbord 24 houten pionnen 1 houten dobbelsteen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kolonisten van Catan met de uitbreiding Steden & Ridders (maar dan moet je uiteraard ook de uitbreiding voor 5-6 spelers erbij halen).
Daarnaast is Agricola ook zeker een aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hollywood is geweldig om te spelen, interactief.
Machiavelli is al eerder genoemd maar een echte klassieker.
Colonisten van Caten het bordspel.
21en met als inzet rijstkorrels of luciferstokjes o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Salaris, is ook een soort Momopoly, je krijgt dee meest gekke poststukken, hoge rekeningen, winst uit aandelen enz. Je moet dus proberen met je geld rond te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het nog te koop is weet ik niet maar als je gewoon eens lekker melig wil lachen speel dan het "MAD"bordspel

mad was vroeger een satirisch magazine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jumbo Jet
Heilig of Geilig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elfenland is ook wel grappig en een beetje strategisch. Voordeel is dat je na 2 uur ook gewoon klaar bent (ik ben zelf geen fan van hele lange spellen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Partner Link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
condottiere, een erg leuk bord/kaart spel wat weinig voorbereiding kost. Helaas niet meer te krijgen in NL maar wel daarbuiten.