Zijn er ook straatspellen voor volwassenen?

Bestaan er spellen die je op straat kunt doen als volwassene (zonder bijvoorbeeld infantiel over te komen, binnen de kortste tijd buiten adem te raken of door een gebrek aan fantasie te blijven steken)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je eens op vrijdag in Utrecht bent, moet je daar maar eens op de neude gaan kijken. Daar doen medewerkers van een gamebedrijf altijd buiten spelen tussen 12 en 13 uur.
Ik weet niet precies wat ze allemaal spelen maar er zitten zeker genoeg spellen bij welke door de maatschappij voor kinderen geacht worden.

Overigens kan je op ook op andere dagen daar volwassenen buiten zien spelen want velen hebben het overgenomen. Dat was al vrij snel na dat gamebedrijf ermee begonnen was.

Het is dus gewoon overwinnen van de gene en het plezier dat je er zelf aan hebt stellen boven de kritiek die je van anderen erover krijgt (de week er op doen ze zelf mee).
En dan zal je zien dat veel van die straatspellen voor kinderen, net zo goed ook voor volwassenen erg leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Levend schaken, klei duif schieten en jeux de bouls (of hoe je dat laatste schrijft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige buurten zie je wel volleybal, maar de meeste volwassenen gaan ergens heen om te sporten zoals tennis etc. Tja, of je moet een paar kleine kinderen charteren en daarmee iets doen, maar de meeste straatspelen zijn niet voor volwassenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou bv op een buurtfeest alle voornamen kunnen oefenen met een balspel.
In een kring gaan staan. Iedereen noemt zijn/haar voornaam. En dan krijgt iemand de bal en gooit naar iemand van wie je de naam hebt onthouden, bv. Ineke voor Henk. En dan moet Henk vangen en naar de volgende: Henk voor Marietje.
Of er nog een puntentelling aan te pas moet komen, dat geloof ik niet.
Badminton op straat is altijd leuk en dat kan iedereen.

En als mensen een beetje vrij met elkaar zijn, is hints spelen ook altijd leuk
Iemand moet wel spelleider durven zijn, anders eindigt het te snel, je wilt tenslotte wel even bezig zijn, in gelach en gegiechel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeu de boule.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel spellen zijn tegenwoordig groot te bedenken of in grote uitvoeringen. Een speurtocht, levend ganzenbord, dammen in het groot, bal spellen, tuin darts. Je hebt zoveel. En ook al komt het wat kinderachtig over, als je er zelf lol in hebt. Misschien moeten wij volwassenen ook eens wat vaker het kind in ons naar buiten laten. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen die kinderen hebben ineens weer grotere lol hebben in een speeltuin dan het kind zelf. Opa's en oma's die ineens weer kinds worden bij bezoek van een kleinkind. Als je als volwassene in een zandbak zit te spelen met je kind is dat geen enkel probleem. Zit je als volwassene alleen met je schepje in de zandbak dan kan het ineens niet. Een buurman bij ons in de straat stond een paar weken terug met grote lol een sneeuwpop in zijn tuin te maken. Moet toch kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In navolging op "boerengolf" is een tijdje geleden ook stadsgolf bedacht.

Dit is al te doen in o.a. Nijmegen en Den Bosch
http://www.doenederland.nl/asp/stadsgolf.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
speel samen met wat kinderen (eigen kinderen, nichtjes, neefjes, buurkindjes etc.) dat kan altijd!
of ga skaten, voetballen, volleyballen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh, de enige "sport" die de buurmannen hier doen heet barbecue-en