Wat zou een analytisch straatspel kunnen zijn?

Met wat voor spel (voor de leeftijdsgroep van ongeveer 6 jaar) zou je een kind op straat kunnen leren om analytisch te denken? En coordinatief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een speurtocht met goede opdrachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het nog niet te diep zoeken met hun, maar spelletjes zoals schipper mag ik overvaren (komt aan op behendigheid, en als de schipper slim is neemt hij iets waarin hij/zij goed is zodat ie de ander snel kan pakken) het simpele tikkertje (waar ren ik heen, hoe ontkom ik) of lummelen (3 personen,1 bal en de middelste moet proberen de bal af te pakken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trefbal vond ik altijd geweldig. Niet echt analytisch natuurlijk, wel goed voor de motoriek en coordinatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is 6 jaar niet wat jong voor analytisch denken???
Coordinatief spelen is wel goed voor die leeftijd.

Goed voor je evenwicht: Steltlopen
Goed voor conditie en oog-hand-been coordinatie: touwtje springen.
Verder spelen zoals al door anderen genoemd.

ps: Die enkele 6 jarige kinderen die WEL aan analytisch toe zijn: schaken leren of dammen.. is weliswaar niet buiten maar wel geschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beschouw dit als een spel waar je door het bedenken van een goede strategie en anticiperen op de strategie van anderen betere resultaten zult behalen. Gegeven de vraagstelling tenminste.
Hiervoor zijn dan "denksporten" geschikt.