Wie weet wat een 10 stappen positieve ringteller is?

Ik heb een raadsel opgekregen:

"We gaan gebruik maken van een eenvoudige 10 stappen positieve ringteller. Dus je weet wel, zo'n ding wat van 0 t/m 9 telt, en als ie naar 10 wil gaan, kantelt ie met een klein palletje de tientallen ringteller 1 positie verder.

Het eindcoordinaat bepaal je met de eenhedenringteller.

Hier komen de waarden :

vijf
Zeven
Acht
Een
Drie

Zeven
Nul
Vijf
Zeven
Twee
Vier
Zes
Vijf

En daar moet ik dus coordinaten uit krijgen, maar ik weet niet wat zo'n teller is, en google geeft geen duidelijke antwoorden. Hierdoor krijg ik het raadsel niet opgelost :-(

Heeft iemand een idee wat zo'n teller inhoud?

1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je GPS coordinaten moet krijgen weet je er toch altijd wel een paar? De zeven van het onderste coordinaat wordt dan toch een nul? De twee erna weet je ook, degene daarna vaak ook wel en de eerste twee van het bovenste coordinaat (of drie) ook. Kun je daar niets mee?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn vermoeden is: N 52 08.903 E 005 24.849
Dan zou kloppen met beschrijvingen, maar de site waar ik dit coördinaat moet controleren zegt dat dit niet klopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van welke cijfers ben je 100% zeker? Zover weg kan het niet liggen toch? Ik ben bekend met dit fenomeen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je ook nog moet bekijken wat je moet met de tekst: "Het eindcoordinaat bepaal je met de eenhedenringteller. "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gewoon een teller zoals je die ook in een auto vindt om de kilometerstand bij te houden lijkt me. na 09 komt 10. na 099 kom 100.

Het beste antwoord

Zo'n ringteller is zo'n telmechaniek dat je nog vaak ziet in elektriciteitsmeters, gasmeters en watermeters. In oudere auto's werkte ook de kilometerteller met zo'n mechaniek.

Ik denk dat je je met deze beschrijving al wel kunt voorstellen wat een ringteller is.

Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dus net zoals het geval in de meterkast?
Cryofiel
10 jaar geleden
Precies! Dat klopt precies met de beschrijving in de eerste alinea van je toelichting op de vraag, toch? Ik heb zojuist een plaatje toegevoegd. Klik erop (en, afhankelijk van je browser, klik nogmaals op het plaatje dat dan verschijnt) voor een groter plaatje. Het raadsel van de coördinaten is daarmee nog niet opgelost, maar daar vroeg je dan ook niet naar... ;-)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee dat klopt, als ik daar naar vraag word de vraag weg gehaald haha. Dus ik "hoopte" op iemand die slim wou doen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heer voldemort heb je de oplossing al gevonden, Ik heb dezelfde vraag en zoek d eoplossing daarvoor (YTeerput:))