Mensen kunnen bridge pas leuk vinden als ze er mee in aanraking komen. Aangezien er bijzonder weinig bridgecursussen voor jongeren gegeven worden, komen ze ook niet zo snel ermee in aanraking.

"Onbekend maakt onbemind".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan zoeken ze nieuwe hobby's omdat ze meer tijd overhouden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar jaar geleden was poker helemaal niet hot hier in NL. Na een paar interessante TV programma's en wat losse flodders van de spelletjesboeren werd NL overstroomd met het pokervirus.

Met een beetje geluk en inspanning kan Bridge ook zo'n hype doormaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat men meer tijd over heeft en een tijdverdrijf zoeken. Of als alle mensen om hun heen ook bridgen, dat ze dan ook mee gaan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet wat je onder "oud"verstaat. Bejaard ben ik nog niet maar de vijftig ben ik reeds enige jaren geleden gepasseerd. Toen mijn schoonmoeder mijn leeftijd had, was ze een enthousiast bridgespeler. Ze is nu ongeveer 80 en speelt nu bridge op de computer. Ik moet er echter niet aan denken. Ik werk; tuinier; lees;wandel ;zwem; kook graag voor vrienden; ga graag op reis en zit momenteel vaak vragen te beantwoorden op goeievraag. Aan de meeste van deze dingen moet mijn schoonmoeder niet denken. Dus of je bridge wel leuk gaat vinden als je oud bent, hangt van jezelf af. Ook als je oud bent, moet je gewoon doen wat je leuk vind als tijdverdrijf!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bridge is niet leuk, teminste als je nog niet oud bent. Dan zijn er zoveel andere dingen die veel leuker zijn, dan is bridge zonde van je tijd! Hoe kunnen al die oude mensen nu toch hele avonden zitten de bridgen en noch erger ze doen het ook wel zomaar op een doordeweekse dag of ze niets anders te doen hebben. Neen aan die oude mensen heb je toch niets, ze zeuren alleen maar of ze zitten te slapen. Alleen maar dat stomme bridgen, ja , dan hoor je ze wel, ze slaan op de tafel, zitten elkaar raar aan te kijken, lachen zomaar om niets en een gein dat ze hebben, normaal hoor je die bejaarden nooit. Velen jaren later: zullen we noch een spelletje, het is nog lekker vroeg? En al dat jonge spul is nog aan het werk, kunnen wij lekker bridgen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet helemaal niet of onze generatie als we oud zijn massaal bridge leuk gaat vinden. Ik weet alleen dat bridge populair is bij de *huidige* oudere generatie.

Is de huidige oudere generatie op latere leeftijd pas bridge leuk gaan vinden? Of was het toen zij jong waren al een populair spel onder hun generatie? Indien het laatste, is er geen enkele aanwijzing dat oud worden en bridge leuk gaan vinden met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bridge is een spel waarbij geduld en speltactiek een grote rol spelen. Het bevat geen elementen van bluf of snelheid, eigenschappen die jongere mensen aanspreken.
Naarmate men ouder wordt krijgt men gemiddeld wat meer tijd en geduld en verschuiven interesses juist naar tactiek, zodat bridge leuker gevonden wordt.