Dat kan dus niet. Want dan zou de lotto geen loterij meer zijn, maar een behendigheidsspel of rekenspel, en voor dat soort spelletjes worden in de regel niet zulke bedragen weggegeven. Zou ook niet kunnen met zoveel winnaars.

In de link zie je een formule hoe je kunt uitrekenen hoe groot de kans is dat je wint, afhankelijk van het aantal ballen dat er is, en het aantal cijfers dat je moet invullen. En dat leert al snel dat die kans dus minimaal is. Bij de Nederlandse lotto is dat een kans van 1 op 48.870.360

Maar ook voor 3 balletjes goed is de kans maar 1/45x44x43 = 1/85.140e. En voor vier al 1/3.575.880
Alleen helderziendheid zou je kunnen vertellen welke nummers je zou moeten invullen - maar het aantal helderziende lottowinnaars spreekt wat dat betreft voor zich. (0).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot daar volledig akkoord. Maar, we vullen meer dan 3 balletjes in per vak zodat de kans om 3 juist te hebben per ingevuld vak veel beter zijn. Ik zoek reeds lang om te weten hoeveel vakken we moeten invullen om er minstens zeker 3 juist te hebben. Maar daarbij ook de methode om alle combinaties te genereren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om er ZEKER drie juist te hebben, moet je ALLE vakjes invullen. Elk vakje dat je minder invult, verkleint de kans. Verdiep je maar eens in kansberekening en kansspelen, en je weet dat elke poging winnende combinaties te berekenen vruchteloos zijn. Zouden die er wel zijn, dan was de lotto gen kansspel meer, won iedereen en warn die trucjes allang bedacht. De kans dat de getrokken ballen allemaal in hetzelfde vak vallen is statistisch vrijwel net zo groot als dat ze allemaal mooi verdeeld over verschillende vakken zitten. Of allemaal in de bovenste rijtjes. Of dat je nul ballen goed hebt, hoe je ze ook invult. Toeval houdt zich aan geen ENKELE regel, formule of berekening.