De ideale lengte moet je zelf kijken. Ik vond het altijd fijn als hij ongeveer 3/4 van mijn arm was.

De wehkamp was altijd erg in trek om pijltjes van te maken. Lekker stevig en glad papier dus dat vloog die buis uit :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruikte altijd de TV gids! Werkte prima :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe langer hoe nauwkeuriger, wij maakte vroeger altijd een voorraadje pijlen, met een beetje behangerslijm ipv spuug! en het liefst zo glad mogelijk papier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou zeggen 1,2 meter; dan kan je één hand bij je mond houden en één hand gestrekt houden. Voor papier gebruikte ik altijd een winkelcatalogus (otto, neckerman; je kent ze wel). Elk pijltje is een halve bladzijde (gescheurd over de lange zijde)...
Wat een heerlijk ouderwetsche vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn herinnering was een blaaspijp van ongeveer 50 tot 60 cm een goede pijp. En glad papier werkte het beste. Het moet dan wel papier zijn dat plakt als je het pijltje dichtlikt, want anders flubbert het uit elkaar tijdens de vlucht. TV-gidsen (toen van de TROS meen ik) waren ideaal. Glad, dun en in staat voldoende speeksel op te nemen om goed te plakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oke wij gebruikten meestal een panorama ofzo en één blad ging in drie stroken. Je hebt ook PVC pijpen met een gladde coating aan de binnenkant tbv het makkelijk draden kunnen invoeren, maar voor het pijltjes schieten zal het ook een voordeel zijn...
Gladpapier, TV gids, wehkamp, Voetbal Int. en dat soort bladen. Brede stroken knippen van ongeveer 7-8 cm. Buis moet ongeveer 70cm zijn. Met een klein buisje erop om te richten :).

Was ik nog maar kind, prachtig!