Moet je telkens wanneer je aan de beurt bent bij Snooker een rode bal aanspelen?

Als ik bij Snooker een rode bal pot mag ik daarna op een gekleurde spelen. Maar als ik op de gekleurde speel en deze niet pot, moet ik dan bij de volgende beurt terug op een rode bal spelen of mag ik terug op een gekleurde proberen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Snooker wordt gespeelt met 15 rode ballen deze zijn niet genummerd. Rode ballen genoemd. Er liggen nog 6 anders gekleurde ballen, kleur ballen genoemd ook deze zijn niet genummerd. En een cue bal witte bal benoemd.
Het doel is om de ballen te potten volgens de regels van het spel en zo een groter aantal punten te scoren dan je tegenstander.
Punten van de ballen: Rode ballen 1 punt, Gele bal 2 punten, Groene bal 3 punten, Bruine bal 4 punten, Blauwe bal 5 punten, Roze bal 6 punten, Zwarte bal 7 punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die spelfouten zijn niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je hebt geen antwoord op de vraag gegeven
Ja,dat klopt, behalve als er geen rode ballen meer op tafel liggen. In dat geval moet de bal met het laagste aantal punten eerst worden gespeeld.

Geel (2) - Groen (3) - Bruin (4) - Blauw (5) - Roze (6) - Zwart (7)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd je beurt beginnen met het potten van een rode bal. Daarna een kleur, daarna rood enzovoorts.

De enige uitzondering is (zoals degene boven mij aangeeft) als er geen rode ballen meer in het spel zijn.