wat zijn de spelreg?els van het solo kaartspelletje twaalven

wat zijn de spelregels van het solo kaartspelletje twaalven? je legt stapeltjes kaarten op tafel en moet ze dan in rijtjes wegspelen volgens mij. ik heb het ooit geleerd maar niet vaak genoeg gespeeld om te herinneren hoe het ook alweer moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als patience.

Antwoorden (1)

Je bedoelt zeker patience ?? Wat je ook op sommige computer/laptops kunt spelen.. als je dat spel bedoelt dan zijn dit de volgenden spelregels..

Je speelt dit met 1 setje kaarten en haalt de jokers er uit...

1. je legt je eerste kaart open daar naast nog 6 kaarten gesloten (allemaal naast elkaar) nu heb je 7 rijtjes naast elkaar van 1 kaart lang

2. nu leg je op rijtje 2 er 1 kaart open boven op en op de andere 5 rijen weer 1 (per rij) gesloten kaart.

3. nu leg je op rij 3 1 kaart open en op de andere 4 rijen weer 1 gesloten kaart, op rij 4 nu weer een open kaart en op de andere 3 rijen weer gesloten kaart. op rij 5 nu een open kaart en op de andere 2 een gesloten kaart, nu op rij 6 een open kaart en op rij 7 een gesloten kaart.. nu op rij 7 een open kaart..

4. Je legt nu de rest van de kaarten die je nog over hebt op de kop dus geslotenmet de nummers naar beneden op 1 stapel op tafel..

5. je pakt nu 3 kaart en draai die om en leg die op tafel (open) zodat je alleen de 3e kaart kutnt zien.. Je sluit die aan op de andere rijen en ook mag je rijen op elkaar aan sluiten.. je pakt steeds weer op die manier 3 kaarten legt die open op tafel maar je mag alleen de derde zien.. als je een kaart weg speeld mag je de kaart die je dan ziet ook wegspelen..
Heb je nog maar 2 of minder kaarten over dan draai je de stapel die open ligt om en leg je de overige kaarten er gesloten boven op.

als je een A's pakt mag je die apart leggen (alle vier azen naast elkaar)

Die A'zen moet je namelijk aanvullen tot de koning

6 NOG EVEN DE VOLGORDE VAN DE KAARTEN OP EEN RIJTJE..

A's > 2 > 3 > 4 > 5 > 6 > 7 > 8 > 9 > 10 > Boer > vrouw > heer/koning

soms staan er voor vrouw koning en boer wel andere namen op het kaartje maar ik hoop dat je nu het spel snapt en dat dit het spel is wat je bedoelde..
Veel plezier met het spelen van je spel...

als mijn uitleg niet voldoende was dan heb ik hier onder nog een site er aan toegevoegd..
ALSTUBLIEFT