Waarom zou een buitenschommel niet voor binnen mogen?

We hebben een babyschommel besteld en die willen we binnen bevestigen (is alleen de schommel en 2 touwen, dus dmv haken aan plafon of deurpost hangen) maar nou staat er bij de gebruiksaanwijzing dat de schommel alleen voor buiten is toegestaan. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat dit meer is om hunzelf te beschermen. Indien je hem binnen ophangt en er gaat iets fout, kunnen zij altijd terugvallen op hun gebruiksaanwijzing. Daarnaast zorgt een schommel binnen denk ik voor meer gevaarlijke situaties van buiten, ivm muren waar je kind tegenaan kan botsen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je een binnen schommel niet buiten moet gebruiken lijkt mij logisch. Het omgekeerde niet. Kan.zijn dat de.schommel te ver uitzwaait voor.de gemiddelde binnenruimte. Constructief zie ik.geen bezwaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is de schommel te groot voor binnen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenschommels kun je niet buiten gebruiken omdat deze hiervoor niet zijn gemaakt. Wat ik hiermee bedoel is dat deze dan gaat rotten en dergelijke door regen, wind, sneeuw, kou etc.

Maar buitenschommdels kun je volgens mij gewoon binnen gebruiken, als je er maar de ruimte voor hebt, en de goeie aanstuiting. Als er wel iets gebeurd ben jij aansprakelijk want je gebruikt het tuig niet hoe het moet.