Hoe maakt Toto (wedden op sport) in hemelsnaam winst?

Bijvoorbeeld: iemand zet 20 euro in en wint 400 euro met wat geluk. Dan moeten méér dan 20 mensen pech hebben en hun 20 euro verliezen.

Dat betekent dat minstens 1 op de 21 mensen wint. Dat klopt toch niet.. Ik win 2 van de 3 keer.. Of zijn mijn medegokkers nou echt zo stom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

over het algemeen krijg je je inleg niet keer 20 uitbetaald, bij het goed voorspellen van de uitslag. in werkelijkheid moet je dus van een heel andere berekening uitgaan, dan jij in het voorbeeld stelt.

In de praktijk maakt Toto daardoor zeker wel winst. Anders zou het geheel allang zijn opgedoekt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor, met een kleine combo van een paar wedstrijden heb je dat zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad zo simpel dat toto hooguit 30% van de inleg aan prijzengeld uitbetaald. Blijkbaar is voorspellen moeilijker dan je denkt. Als jij inderdaad 2 van de 3 keer wint moet je van dit spel je beroep maken. 3keer 20 euro inleggen, 2 keer 400 euro verdienen: 740 euro winst, dat is lekker eten!