mag je stenen " ruilen" (met de stenen op tafel) in Rummicub?

Stel je hebt op tafel 3 stenen van 5 liggen. Je hebt 1 van die stenen nodig om jouw 6 en 7 mee neer te leggen. Mag je dan die 2 resterende 5'en terug pakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee je mag alleen stenen wegleggen en wisselen op tafel, maar niet ruilen voor een andere steen en dat weer op jouw plankje leggen. Dit is niet volgens de regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen dit mag niet. Je altijd groepjes van 3 stenen op tafel hebben liggen. Tenzij je natuurlijk die 2 steentjes kan aanvullen met een eigen passend steentje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wel 1 steen terugpakken. Maar in zo'n situatie heb je zelf gewoon de overige kleur 5 nodig. Wat wij thuis in ieder geval altijd deden is dat als er een rijtje van 4 lag je er wel 1 mocht wegpakken. Maar dat is normaal geloof ik?