Pokeren wordt door de overheid gezien als een kansspel. Er wordt inderdaad veel getwijfeld aan de juistheid hiervan, omdat je net als bij blackjack maar anders dan roulette bijvoorbeeld, wel degelijk enige invloed hebt op de uitslag van het spel. Desalniettemin!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je wel kans op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, een kaartspel. Bij een kansspel, zoals roulet, zet je simpelweg in op een uitkomst en heb je een bepaalde kans dat je wint. Bij kaartspelen speelt de kans natuurlijk ook een rol, maar er zit meer tacktiek achter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Soort van Bingo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wettelijk gezien wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nope, Als je gaat tellen is het geen kansspel meer, is ook aangetoond dus hier zal binnenkort belasting over betaald moeten worden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst even de definitie van kansspel:

Een kansspel is een speltype waar de speler moet gokken om te winnen.

Een kansspel kan niet op een tactische manier worden gewonnen. Het hebben van 'geluk' speelt derhalve een dominante rol. Veel kansspelen zijn gebaseerd op het gokken van het juiste getal of combinatie van getallen die op een bepaald moment worden getrokken. Zo'n spel noemt men een loterij.

Naar mijn mening is poker dus absoluut geen kansspel want het kan wel degelijk op een tactische manier gewonnen worden, ook al speelt geluk zeker een belangrijke rol.

Maar Meneer Ernst Hirsch Ballin denkt daar toch anders over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En of het een kansspel is. De verleiding om toch een gok t nemen is namelijk aanwezig door een (grote?) pot met geld, ondanks dat je "mogelijk" niet wint. De kans is aanwezig en toch gok je t er dan op.

Uiteraard bepaal je ook een deel zelf. Het spel is enigzins manipuleerbaar, bijvoorbeeld door het stelen van een pot op de big blind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kort en bondig JA!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mmm, interessante vraag. Want als de tot een kansspel is, is voetbal dan per definitie ook een kansspel?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is een beetje van beide.

je gebruikt je geluk in het spel om te winnen, maar ervaren pokeraars(hoe je ze ook noemt) die tellen meestal de kaarten en berekenen zo de kans op een goede winst.

zoals ik al zei: pokeren is een kans en gokspel.