weet iemand leuke spelletjes waarmee je vies wordt?

Voor een speldag moet ik spelletjes verzinnen waarmee de kinderen vies worden. Aan het einde van de dag mag er geen enkel schoon plekje te zien zijn. Ieder spel is welkom zolang men er smerig mee wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

Spelen met zand, water en modder
Zand en water zorgen voor veel plezier. Fijn zand nodigt uit tot andere handelingen dan nat zand; met het laatste kun je ook stevige bouwwerken maken. Met nog meer water krijg je modder. Hier kun je ook heerlijk mee spelen.

Slootje springen
Zoek ondiepe kleine slootjes op en ga slootje springen. Voor kinderen onder de vijf is het springen over regenplassen al leuk genoeg!

Modderbad nemen
Er zijn meerdere opties om aan een modderbad te komen; als je op het platteland woont of een tuin hebt, kun je een stukje omspitten en volgieten met water of wachten op de regen. Anders kun je de zandbak volgooien met water. Ook kun je eerst onder de sproeier of tuinslang rennen om vervolgens door de zandbak te rollen.
Laat de kinderen rustig op onderzoek uitgaan - misschien willen ze er alleen maar in stampen, maar het kan ook dat ze er meteen enthousiast in gaan liggen rollen.

Zeepbaan maken
Voor een zeepbaan heb je een groot stuk zeil of plastic, water en groene zeep nodig. Smeer het zeepmengsel over de baan uit en laat de kinderen er lekker over glijden. Voor kinderen vanaf een jaar of zeven kun je het stuk zeil ook op een helling leggen; zo kunnen ze naar beneden roetsjen, of proberen naar boven te klimmen.

Modderschilderen
Op een groot stuk papier (een deel van een behangrol bijvoorbeeld) kun je een prachtig modderschilderij maken. Daarvoor heb je een bak modder, een afwasborstel, een slagroomspuit, een trechter en een zeefje nodig. Laat je kind experimenteren met spattende, vallende en smeerbare modder.

Zandschattenspel
Verstop voorwerpen in het zand. Denk bijvoorbeeld aan een bord of kopje, kommetjes, vaasjes, munten, kristallen of mooie stenen, oude knopen, sieraden en fossielen. Graaf de schatten als echte archeologen op met behulp van scheppen, lepeltjes en borstels. Voor jonge kinderen verstop je de voorwerpen heel oppervlakkig, maar hoe ouder kinderen zijn, hoe dieper je de voorwerpen in het zand kunt verstoppen.

Mengen en oplossen
Men neme kleine bakjes en water - koud en handwarm water. Geef verschillende producten: beetje afwasmiddel, zout, suiker, diksap, kleine stukjes crêpe-papier, thee, havermout, etcetera. Lever dit met verschillende bakjes, maatbeters en zeefjes, iets om mee te roeren en laat de kinderen volop experimenteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je naam schrijven met je neus op een tafel bedekt met vla/andere zooi.
Eieren koppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleien van snijkoek met water.

Op een stuk zeil ingesmeerd met afwasmiddel buikglijden

Door de plassen stampen als het regent

Toegevoegd na 23 seconden:
Schminken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomaten gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie de eerste het viest is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een aardig idee eigenlijk. Laat de kinderen het lekker zelf bedenken, wie weet hebben ze nog veel betere ideeën over hoe je het best en snelst vies kunt worden.
Groot vel papier, helemaal vol met kwakken verf en erdoor rollen. Groot schilderij krijg je dan.

Zeepbaan, groot stuk plastic en met groene zeep en water en dan buikschuiven

Vladouche, emmer met een smurrie erin ophangen en een quiz houden. Bij een fout antwoord aan het touwtje trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taartengevecht of ander voedselgevecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar een - voor het gooien met voedsel, dat doe je niet :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is wel weer zo, beetje voedselverspilling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem je afgekeurd voedsel, dat anders toch wordt weggegooid.
Vlahappen: een bak vla met onderin bijvoorbeeld een cherrytomaatje. Het tomaatje moet je met je mond uit de bak vissen. Een van mijn lievelingsspellen van vroeger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Geblinddoekt elkaar vla o.i.d. voeren.
- Moddergevecht / modderworstelen (kan eventueel, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en je budget, ook met een rodeostier a la Harrie de Hengst van Telekids)
- Kinderen verdelen in twee teams. Kinderen van een team steken hun hoofd door een wand met gaten, de rest probeert hen te raken met papieren taartbodempjes, gevuld met slagroom.
- Geblinddoekt elkaar opmaken / schminken

Toegevoegd na 2 uur:
- Ballonnenpuzzel. Verzin een flink lang woord wat in het thema valt (zoals bijvoorbeeld kliederboel of smeerpoets) en schrijf de letters van dat woord op losse kaartjes die je lamineert. Neem evenveel ballonnen als letters, vul deze met water, bloem en een kaartje, blaas ze op en hang ze op de juiste hoogte aan een waslijn. Geef de kinderen ieder een kartonnen hoofdband met een prikpen eraan bevestigd. Nu is het de bedoeling om zo snel mogelijk de ballonnen lek te prikken en van de gevonden letters het juiste woord te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
negerzoenen werpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel etenverspillers hierboven..
Zoek gewoon een grasveld of een nat zandveld en ga
Rugbyen! Viesheid gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graaf lichtjes in een veld zodat er aarde aan het oppervlak ligt en spuit het daarna nat zodat het een modderpoel wordt ;)