Kijk even rond op de site in de bron, daar wordt alles uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een dealer en een(of meerdere) speler(s) de dealer geeft iedereen 2 kaarten en zichzelf ook 2 (1open,1dicht) en de spelers kunnen dan inzetten en andere kaarten vragen en wie het dichts bij de 21(of 21zelf) zit wint tenzij de dealer ook 21 of net zo dichtbij of zelfs dichterbij zit dan is het split pot of krijgt de dealer de inzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt 1 dealer en enkele spelers.
Alle kaarten moet je gebruiken, behalve de joker
A K Q J en 10 t/m 1.

A(as)=1 of 11 [mag je zelf kiezen, wat het best uitkomt]
K(ing)=10
Q(ueen)=10
J(ack)=10
10 }
t/m } Het getal zelf
1 }

Iedereen krijgt 2 kaarten. Je zet in. Je krijgt de keuze: Ga je door, stop je, verdubbel je of split je.
Stoppen=Het aantal wat je hebt ingezet verlies je
Verdubbelen=Je krijgt altijd nog 1 kaart en je verdubbelt je inzet
Split=Heb je 2 dezelfde kaarten? (AA, QQ, 10 10, 3 3, etc) dan kan je splitten. Je split (verdeelt) je inzet en je mag je kaarten apart leggen. Je kan nu doorgaan, stoppen, verdubbelen met allebei de kaarten.

Heb je boven de 21? Helaas, je ligt uit het spel.

De bank: Doet hetzelfde als iedereen, alleen zet hij niet in.
Hij kan doorgaan en stoppen. Stel; hij stopt bij 18, dan heeft iedereen die lager heeft of 18 heeft verloren. Iedereen die hoger heeft dan 18 wint.
Als je verliest moet je het geld aan de bank geven.
Als je wint krijg je het bedrag dat je ingezet van de bank.