*Holle bolle big
*Memory
*ganzenbord
*Mens-Erger-Je-Niet
*takkie kakkie
*Bingo

Veel PLezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ouderwets ganzenbord of mens-erger-je-niet. De regels zijn simpel (vooral die van ganzenbord).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
betoverde doolhof!! je hebt veel nieuwe bord spelletjes met batterijen enz. dit ziet er erg leuk uit maar je bent er snel klaar mee, en het is vergezocht. ook Ganzenbord is leuk, maar betoverde doolhof blijft mijn favoriet, ik vind dit echt een erg leuk spel! mijn broertje ook, hij is 5..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monopolie is wel leuk
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat wat te moeilijk voor een kereltje van 5 jaar.
Rutge
13 jaar geleden
Maar niet met een kind van 5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook kindermonopolie en dat is vanaf 4 jaar dacht ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kindermonopoly is idd vanaf 4 jaar, maar in de praktijk blijkt dat toch nog vaak te moeilijk.
Of mischien iets dat te maken heeft met het tv programma waar hij graag naar kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gransenbort of memory
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een broertje van 3 en daar doe ik wel eens ganzebord mee maar monopolie ofzo zou ik niet doen met alle kaartjes kleine poppetjes enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is voor iedereen verschillend maar ik vind takkie kakkie het gemakkelijkst.
er zijn bijna geen regels.
het enige dat je moet kennen is wat de plaatjes op de dobbelsteen betekenen en je moet hondenvoer kunnen in zijn mond steken.
holle bolle big is ook gemakkelijk.
je moet het eens intikken op google.
je zal het wel zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dammen.
Ligt eraan of hij de regels snel oppikt natuurlijk, is niet zo heel eenvoudig, maar als dat lukt: succes verzekerd.
En als dat niet lukt: je eigen regels maken als 5-jarige is ook super ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
memory, niet echt een bordspel, maar wel een spel waarbij de oudere nog al eens verliest van de jongste.
Stef stuntpiloot
En verder vinden de meeste kinderen alle spelletjes met dobbelsteen en pionnen wel leuk(vooral asl ze een ander van het bord kunnen gooien
anneliez
13 jaar geleden
mijn zoontje van vijf is dol op memory en op hondje waf.
dit is een spelletje waarbij je botjes moet zoeken voor je hondje in de goede kleur. de dobbelsteen is een hondje die een aantal keren blaft en zoveel plekjes mag je vooruit. succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halli Galli is ook leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze spellen vind ik leuk voor 5 jarige
Kwartet niet echt een bordspel maar wel heel leuk voor kleine kinderen.
Wie ben ik is ook een leuk spel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een bordspelletje maar Vier op een rij is misschien ook heel leuk voor die leeftijd.
Of boter, kaas en eieren.