Wie weet een leuk (tafel)spel om met z'n tweeën te spelen?

Zoiets als Catan of Minos is leuk, maar een mens wil ook wel eens wat anders. Is er intussen iets nieuws op de markt? Ik heb al een paar keer een spel gekocht (afgaand op de informatie), maar in de praktijk valt het dan toch tegen. Alleen als je het een aantal keren gespeeld hebt weet je eigenlijk pas of het bevalt. Goede ideeën zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Catan is van 999 games en die maken verder nog andere, soms leukere spellen:

- Leeuwenhart
- Boonanza
- Regenwormen
- Elfenland
- Voor meer --> zie bron (alleen met bovenstaande heb ik ervaring)
En verder ook nog

MONOPOLY : D

Toegevoegd na 52 seconden:
OH ja: leeuwenhart en elfenland zijn bordspellen, boonanza een kaartspel (maar wel uitgebreid op tafel) en regenwormen is met stenen op tafel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monopoly is niet echt leuk met zn 2e. Boonanza ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat voor 'speler' je bent ; ) Ik vind het allebei wel leuk met z'n tweeen, maar ik snap wat je bedoelt, want de spellen zijn allebei niet voor 2 gemaakt.

Andere antwoorden (9)

North & South, het duurt redelijk lang, maar als je het snapt is het leuk.
Zeus & Hera, redelijk simpel en snel spel.
Verder nog een kaartspel: Zwarte 8-ten een combi van oplettendheid, reactiesnelheid en geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scrabble. Al heel oud, maar nog altijd leuk. Duurt een uurtje of zo. Wel afspraken maken over welke woordenboek er wordt aangehouden, en dat dan ook bij de hand hebben, anders komt er ruzie als iemand met een of ander onmogelijk woord aan komt zetten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carcasonne
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn ook leuke wat kleinere spelen zoals Skipbo en Uno die leuk zijn om te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Risk! Is tegenwoordig ook een speciale uitvoering van voor 2 personen, is o.a bij Bol.com te koop..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitweg.

Toegevoegd na 24 seconden:
Stratego.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niks mis met een ouderwets potje jokeren of Yathzee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat dacht je van de volgende bekende spelletjes:

Mens erger je niet (en dan beide met 2 kleuren spelen)
stratego
Dammen (altijd leuk)
en schaken ook leuk om samen te leren spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kolonisten van Catan heeft sinds kort ook een uitbreiding van het bordspel voor 2 personen. Erg leuk. Ook leuke varianten op het spel in dezelfde doos.