Hoe heet dit spel?

Je begint met allemaal wat geld in te zetten en daarna beginnen. Iedere speler heeft 5 dobbelstenen. Iedere speler mag zijn dobbelstenen gaan gooien onder zo'n beker. Dat moeten ze allemaal tegelijk doen. Je mag de dobbelstenen van je eigen zien, maar niet die van een ander. Je mag (als je aan de beurt bent) raden hoeveel 1en of 2en enzovoort er samen onder alle bekers zitten (inclusief die van je eigen!) dan is de volgende, die kan zeggen of je een te hoge gok hebt gedaan, of dat hij gelijke gok heeft gedaan, of diegene mag een hogere gok doen, niet lager. Als iemand zegt dat het een te hoge gok is, is degene die gokte 1 dobbelsteen kwijt. Zo geldt dat ook met de gelijke gok, als de gokker het goed heeft geraden, moet hij ook 1 dobbelsteen inleveren. Als al je dobbelsteen verspild/kwijt zijn, ben je af en heb je verloren. Uiteindelijk blijft er dus maar een iemand over, en is die de winnaar, en krijgt al het geld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mexicanen? Of mexxen? Ik herken het spel hoewel wij het anders spelen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaantje speel je met twee dobbelstenen. Je in maximaal drie pogingen de hoogste combinatie gooien, waarbij dubbels boven enkele gaan ( 1-1 is hoger dan 6-5) en waarbij mexicaantje (2-1) het hoogste is. Je begint met vijf x 10 cent om mee te spelen. De laagste betaalt een duppie. Wanneer je verliest van een Mexicaantje betaal je dubbel. Als je geld op is val je af. De laatstovergebleven speler wint de pot.
Doet me erg veel denken aan dobbelpoker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij noemen het hier in Twente Mexicanen. Misschien is er bij jou een andere benaming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaantje speel je met twee dobbelstenen. Je in maximaal drie pogingen de hoogste combinatie gooien, waarbij dubbels boven enkele gaan ( 1-1 is hoger dan 6-5) en waarbij mexicaantje (2-1) het hoogste is. Je begint met vijf x 10 cent om mee te spelen. De laagste betaalt een duppie. Wanneer je verliest van een Mexicaantje betaal je dubbel. Als je geld op is val je af. De laatstovergebleven speler wint de pot.