Kan iemand mij tippen hoe je aan het oorspronkelijke spel 'Chinese chackles' kan komen?

Vroeger speelde ik dit spel op een metalen/blik bord waarop een grote ster en daarin andere sterren stonden. De driehoekige buitendeelvlakken (6) hadden elk een kleur met bijbehorende knikkers. Je moest proberen volgens een systeem het snelst in het tegenovergelegen puntvlak je knikkers te plaatsen. Wie weet war ik het kan vinden/bemachtigen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ja, dit Halma bord lijkt er veel op, alleen waren die met echte knikkers, die in een holletje werden geplaatst. Waar is die?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi
Misschien bedoel je dit?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het heet dus ook wel halma bordspel of chinees dammen

Toegevoegd na 6 minuten:
Het wordt ook wel sterhalma genoemd.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb er een gevonden wel in het buitenland

Toegevoegd na 4 uur:
Als je bij google Chinese Checkers intypt en dan afbeeldingen kom je hele mooie tegen de meeste ervan kun je kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het eens in aziatische /chinese winkels.
Die hebebn naast voedsel vaak ook veel ander spul
anneliez
13 jaar geleden
zoek eens op markplaats