Signaal hdmi is aanwezig maar beeld blijft zwart, hoe fix ik dit?

Ik game op de ps5 en sinds vanochtend krijg ik het beeld van de ps5 niet meer op de tv. Heb 3 verschillende geprobeerd.

Als ik naar mijn smart tv ga staat er HDMI 1 (of2) en Playstation5. Dus de tv herkent wel dat de ps5 is aangesloten. Maar als ik erop druk dan blijft er staan: geen signaal. Zelfde geld voor andere tv en monitor. De monitor valt zelfs uit omdat er geen signaal is.

Ik heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd en ook die geeft hetzelfde aan. Denk dat het aan mijn ps5 ligt.

Weet iemand wat het probleem is?

Bedankt

een jaar geleden

Antwoorden (1)

Controleer eerst of de HDMI-kabel goed is aangesloten. Als dat het geval is, controleer dan of de HDMI-poort van de monitor of tv werkt. Als dat ook het geval is, probeer dan een andere HDMI-kabel of een andere HDMI-poort. Als dat niet werkt, controleer dan of de videobron (bijvoorbeeld een spelcomputer of een Blu-ray-speler) is aangesloten en ingeschakeld. Als dat het geval is, probeer dan een andere videobron.
Bronnen:
6 maanden geleden