Kan je de ps5 installeren en gebruiken zonder internet?

Ik heb een ps5, kan ik deze installeren en games mee spelen zonder internetverbinding? Bij installeren komt er bij verbinding met internet maken dat je kan aanklikken doe dit later.. is het essentieel dat ik dit uiteindelijk wel doe voor games te spelen of moet je dit niet. Ik wacht op de klusjesman maar mss weet hij dat ook niet.

2 jaar geleden
7.6K
LeonardN
2 jaar geleden
Is het een disk model of niet?
Als het gaat om een "digital edition" zal je ALLES moeten downloaden. Als het een disk model is kan je in de winkel een SINGLE PLAYER schijf kopen en hem erin doen en spelen zonder internetverbinding. Wellicht dat sommige spellen een specifieke firmware update verwachten (dat was soms zo bij de PS3, maar weet niet of dat op de PS4 of PS5 ook zo is.)
Een online-multiplayer spel welke alleen multiplayer is zal niet werken. Ik snap niet waarom je op een klusjesman wacht? Waarom probeer je niet hoe ver je komt?
Ben je van plan nooit online te gaan? Dan kan je dus ook geen updates of DLC downloaden.
Of komt je klusjesman de PS5 aansluiten op het internet?

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan over welke versie van de PS5 je het hebt. De de "gewone PS5 "disk version" of de PS5 "digital edition".
In de PS5 met disk drive kan je zonder internet gamen, althans je kan natuurlijk games spelen die single player zijn en of een offline campaign kennen. Spellen die enkel online multiplayer zijn hebben natuurlijk een verbinding nodig.

Het kan daarnaast nog zijn dat sommige (dus ook single player games) een bepaalde firmware verwachten, dus ook dan loop je vast.

Uiteindelijk wil je altijd online gaan, zodat je nieuwe updates van games en van de PS5 kan downloaden.
Sommige games geven betere prestaties bij een nieuwere firmware update.
==
Los daarvan kan je de PS5 (zelfs de diskloze editie) gebruiken om audio/video af te spelen zonder internet, maar dat is je vraag niet echt.
===
Plaatje toegevoegd. Links de disk editie (de zwarte streep is de diskingang).
===
Als je wil weten of een spel enkel online te spelen is ga dan naar de pagina van dat spel in de Playstation Store en zoek naar de term

Online spelen vereist.
https://store.playstation.com/nl-nl/product/EP4415-CUSA14307_00-D11PROJECTRUST01

Dat is dus een spel welke je alleen online kan spelen (ook al koop je het op schijf).
Toegevoegd op 24 april 2022 12:58: tekst
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Dit is het voordeel van online gaan: Firmware updates. Dus updates die de PS5 beter maken.
Game updates. Zorgen ervoor dat het spel beter loopt, of minder bugs bevat.
Online winkel. Zodat je games, maar ook demo's(gratis) kan downloaden.
Online games spelen tegen je vrienden, of iig tegen andere mensen.