Mag ik naar het buitenland (in de EU zone) een Console mee nemen zoals een Xbox360? Met een paar games? - John

Ik ga op vakantie en neem mee een Xbox360, maar nu is de vraag, ik heb geen aankoop bewijs want heb de console tweedehands gekocht, en ik vroeg me af of ik dus de console mee kon nemen als handbagage in een tas. En kan ik met de console legaal weer terug reizen zonder dat de douane denkt dat ik de console in een ander land heb gekocht? Kan ik bijvoorbeeld op Schiphol zelf vragen om een uitdraai dat ik een Nederlandse Xbox360 (waar dus al BTW voor is betaalt) mee heb zodat ik zonder problemen over de grens kan komen als ik terug kom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als jouw XBox er niet uit ziet alsof hij nieuw is, dan zal er bij de douane niemand naar aankoopbewijzen vragen.

Je kan normaal gesproken een douane verklaring krijgen als je luxe producten mee neemt. Maar dan heb je wel een aankoopbewijs nodig.

Toegevoegd na 24 seconden:
Uiteraard: Een reis naar de VS zal andere vragen opleveren daneen reis naar midden kenia..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij mag je deze gewoon mee nemen. Je mag met je telefoon, ipod, kleding ook gewoon reizen zonder dat je een aankopsbewijs moet hebben. Dus neem aan dat dit ook geld voor een xbox.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je naar toe gaat, als je binnen de EU blijft, dan kan je zonder problemen je Xbox en een paar spellen meenemen (denk er wel om dat sommige landen andere stekkers hebben).